Meny

Super Mariotårta








Denna gång använde jag hemgjord MMF att täcka med precis som jag gjorde till min första tårta.
Jisses vilken skillnad
 Jag kommer nog aldrig mer använda köpe sockerpasta igen om nu inte tårtorna ska va svarta såklart.
Kommer dela med mig av receptet jag använder till MMF här på bloggen så även ni kan använda det :)                                                        Åter till denna helgs tårta, alltså en Super Mariotårta som bestod av chokladbottnar, dummlefluff, hallonkompott (hemkokt) och galsscreme (vaniljkrämsgrädde) och spacklad med en underbar vit chokladfrosting :)
Jag va mycket skeptisk till vit chokladfrosting men experimenterade fram en len och luftig frosting med vit choklad och jisses så god den blev!
Denna frosting kommer jag helt klart använda på nästa tårta som jag ska göra nu i veckan till ett gäng vänner som ska fira midsommar tillsammans...








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar