Meny

Midsommar tårta till garaget

Gjorde här om dagen en tårta till killarna på maskinservice här i byn som hjälper mej med bilen när jag själv inte orkar eller hinner fixa med den. Det blev en  blåbärstårta med blåbärsmousse,vaniljkräm och smultron/blåbärs kompott på blåbärsbottnar med mörkt grå vanilj/honungs frosting...

Jag fullkomligt ÄLSKAR honung i frostingen! Jag tycker om att göra allt själv och undviker allt vad kemiska smaker, essenser och färdiga fyllningar eller halv fabrikat. Tycker allt sådant har en osmaklig bismak tyvärr...





Nu är jag på semester hos vänner på deras underbara ställe tillsammans med 30 andra vänner och har en underbar midsommar med tonvis av god mat och så har Kristin bakat min (bland hennes tårtor) favorit moussetårta, den är nästan så man dör lite när den smälter i munnen.

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar