Meny

Cake pop time!

Hej
Idag va det cake pop time. 80 st närmare bestämt. ska göra dom och 5 tårtor till kompisarnas sons dop :)
Denna gång blev det vanilj tema och så några som blev över smaksatte jag med citron. nu har jag fått röja runt som en galning i frysen för att lyckas trycka in hela plåten så dom blir hårda så jag kan lägga alla i en burk eller snarare två.




Har nog inte sagt det men jag bor i en liten etta så vad gäller kyl och frys så är det grymt under dimensionerat :(
När jag flyttar så är prio ett ett stort kök! Haha en bekant föreslog idag när ämnet om mitt lilla kök kom upp, att jag kan ha ett skolkök med tillhörande sovalkov...Jag önskar mig kanske lite mer av ett boende än så men ett jätte tok stort kök hade jag ju inte dött av :)

Jag håller även på med blomdekorer till ett flertal tårtor och känns lite som jag har kört fast. Har tydligen helt snöat in på rosor för tillfället och det finns ju "önskemål" klara besked om hur och vad det ska va på i alla fall någon av tårtorna. Jag älskar att få skapa fritt men nu är det nog lite för mycket på en gång så det har tilltat i huvudet.
Men i morgon är det andra blommor som gäller för hela slanten :) ska bara sätta ihop rosorna först.





Haha såg precis att det hänger ju Fresior över hela arbetslampan så nått annat har jag ju tydligen gjort i dag i alla fall... :)

Nä. Jag va faktiskt och storhandlade idag och det tar både tid och på krafterna när det är 5 mil tur och retur till nått annat än byns lilla ica. Inget fel på den men det finns inte allt och det är allt lite dyrt.


Köpte en annan sorts Sp denna gång och jag tycker nog faktiskt inte om den :( (KageButikkens DEKO-Masse) som lovordas på så många andra bloggar.Den håller inte ihop lika bra som jag tycker Wiltons gör....Jag behöver en bra grundmassa som jag kan blanda så den passar mej perfekt, vilket inte går med denna. Säkert toppen att klä tårtor i men den stelnar på ett skumt sätt för att ha till dekorationer, så som blommor mm.
Vädret är ju inte det bästa (fuktigt och åska i luften) så allt tar evigheter att torka dessutom...



Ha en underbar tisdagskväll alla ni som eventuellt läser detta... (är nog bara mamma som gör det)

// Liv





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar