Meny

Macarons



Ska åka till Göteborg i morgon o sen vidare till berlin. så idag fick jag för mig att jag skulle baka macrons av äggvitan jag hade i kylen. 
Det va riktigt roligt :) jag gillar nördbakning. 
Blev en sådär 70-80 st när dom va sammansatta o klara detta kommer jag helt klart göra flera gånger... 
Men då när jag har lite mer lugn o ro o inte packar o har tusen andra saker o tänka på... 
Första två plåtarna blev riktigt snygga sen började jag slarva med sprittsningen så det blev en hel del av modellen ägg men men en tyll nästa gång så kommer det bli toppen. 
Många godsaker blir det när man är 35 som ska åka buss i många timmar... ;)
Inte alls så svårt som det sägs av många andra tycker jag nog. Bara man mäter exakt o gör alla moment när dom ska göras.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar