Meny

Fladdermustårta




Hej
Förra året så fick jag en beställning på en liten svart, lila tårta med fladdermöss av min fina väninna, tyvärr så va hon tvungen att avboka tårtan då det hände lite saker. men jag hade redan börjat på dekoren så  för några dagar sen så kom jag på att hon fyller ju år och bestämde mig för att NU ska jag göra den där tårtan till henne och ge henne den i födelsedags present :)
Fladdermusen fanns ju redan här i en ask sen förra året då jag inte hjärta att slänga den.
Tyvärr hann jag ju glömma bort det ett par dagar men kom som tur på det igår igen när jag såg att hon fyllde år. hahah ibland är FB bra att ha. så satte igång o baka bottnarna. nu blev det ju lite sent på kvällen här i byn stänger affären 18.00 så fick bli fyllningar på det jag hade hemma...+ lite jag tidigare på dagen hade kommit ihåg o köpa. Det blev chokladbottnar, kolafluff, mörk choklad mousse, salt chokladkolafluff, hallonkompott och vaniljkolafrosting. tårtan blev riktigt hög 7 lager fyllning blev det trotts att fyllningarna inte va så stabila som jag hade hoppats på. så det slutade på +20 cm lätt bucklig tårta :D
God blev den sannerligen då vi hade en lite överrasknings födelsedagsfika här hemma hos mig idag :)
Tårtan dekorerades men ovan nämnd fladdermus, en egenhändigt påhittad lila ja vi kan kanske kalla den för lila hittepå magnolia :) som jag ska göra en tutorial på i morgon och lägga ut här på bloggen innan helgen.
Sen dekorerades tårtan med bling bling border i svart, guld och pärlemor. + pärlband och svart o lila sockerpasta.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar