Meny

Fantasi Magnolia tutorial

Hej 
Lovade att göra en steg för steg på hur jag gör dessa blommor som vi kan kalla fantasi magnolior. 

Det du behöver är:

Flowerpaste + ev färg.
Non - stick kavel och underlag. en så kallad veining board är toppen.
Skummatta/skumdyna
Utstickare en lite o en stor. jag har två liljeblads utstickare som jag klämt o bänt lite i så dom passar. :)
Sen behöver du floristtråd. 28-26G, floristtape grön +  floristtråd 20 till mitten. 
Bollverktyg.
Silikon blad veiner.
Petal dust och penslar 
nu hoppas jag inte jag har glömt något.



Börja med att färga flowerpasten i den färg du vill ah på blomman. jag har valt lila :)



Rulla ut en bit flowerpaste. ta ut bladet med venen i mitten 
Det ska tillslut bli 4 små blad och 10-12 stora blad.
Lägg bladet med venen uppåt på ditt långfinger håll bladet på plats försiktigt med tummen o pekfingret medans du för in floristtråden i venen 2/3 av bladets längd.
Lägg bladet med venen neråt i din silikon veiner. tryck till ordentligt 
Jag använder här en hibiskus veiner.
Lyst försiktigt bort bladet och lägg på din skumdyna.
(färgen på naglar o fingrar är från tidigare blommor som gjorts under dagen och som sitter fast pga. spray lackning av blommor och blad  :D)

 våga till kanterna på bladet med ett bollverktyg. halva bollen ska va på bladet och halva på skummattan.

Böj till bladet försiktigt mellan tummen o pekfingret.

Lägg att torka i en tex. ring gjord av hushållspapper eller som här en blomkopp.

Färga bladen i pulverfärg. Här använder jag två nyanser av lila petal dust.
Börja med den mörkare vid basen på bladet och arbeta dig upp.
glöm inte baksidan på bladet!

Färga alla bladen. 


 Böj till en ögla på den 20G tjocka floristtråden.
Forma en kon av flowerpaste och fäst den på floristtråden och knåda fast den ordentligt forma sen till konen igen.


 Ta en fin sax och klipp små jack i konen runt om hela. börja i botten och gå runt runt hela vägen upp.


 Färga konen med lite brun, ljust beje och grön pulverfärg


 Börja linda varje blad något varv med florist tejpen innan du fäster det mot stammen.
fäst först dom 4 mindre bladen och sen dom större. 
Jag brukar ha ca 10-12 stora blad och 4 små.


När alla blad är fast tejpade så jämna till och linda hela stjälken med floristtejp.
Böj bladen i position som du vill ha dom.

Klar :)

Lycka till nu och hoppas det går bra för dig att göra många fina blommor.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar