Meny



Ny form nya utmaningar.
Men att det skulle bli så här jävligt på första försöket trodde jag ju inte.
Hoppas bara att det är att skalen blev för tunna vilket det ser ut som att det kan va. antagligen måste dom va lite tjockare till tryffelskal än när jag gjuter "vanliga" pralinskal. 
Jag tycker om mycket tunna chokladskal men jag får la öva tills jag kommer på hur jag ska kunna räkna ut när dom är tjocka nog utan att kunna se :)




Nästa gång (det första jag gör i morgon) så ska jag inte ha så bråttom heller utan låta saker ta sin tid, men det är så himla lätt att stressa på saker när man är galet nyfiken och peppad :)

Åter igen med risk för att bli tjatig. 
Men jag beställde formen från Marron.se igår och fick den idag!




Så här mycket choklad är det meningen att jag ska göra praliner av närmsta veckorna.
Samma sak här beställningen kom dagen efter :)







2 kommentarer:

  1. Alltså, för min del kan pralinerna få se ut hur som helst - de är ju så upp i himlen goda! Fast så petig som du är med kvalitet och form och utseende öht, så förstår jag att det kryper i dig när de inte ser perfekta ut! Lycka till med nästa omgång!

    SvaraRadera
  2. Jag kom på problemet :D problem o problem hade jag inte vart så dampig o lämnat formen en timme i kylen så hade allt gått bra....


    Tack tror det kommer gå jättebra denna gång :)

    SvaraRadera