Meny

Ibland får man äran att göra en vänns bröllopstårta.






Jag har gjort trevåningstårtor förut men aldrig till ett bröllop! Prestationsångesten va på topp kan jag lova men det har varit riktigt roligt att få en så fin uppgift som att få göra en väns bröllopstårta. :) 
Brudparet är gjort så som dom såg ut när dom träffades på en punkfestival för många år sen och så som brudgummen såg ut när vi hängde.
Om ni kanske tycker att det kan va lite originellt o mallplacerat med en stor fisk på denna tårta så är det för att brudgummen är en inbiten entusiastisk fiskare ;)

Ok. tårtan innehåller ett lager hallonkompott, ett 3 cm lager hallon o vitchoklad cheesecake och självklart även vaniljkräm. Tårtans alla tolv bottnar är saftiga vaniljbottnar och tårtan är täckt/ spacklad med vitchoklad crème cheesefrosting. 
Smarr!





                                     








8 kommentarer:

  1. Helt underbar, men du kanske skulle börja att väga tårtorna du gör också, börja ta betalat per kilo? ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahaha det behöver jag inte nu när jag har en så stark karl i livet som kan bära de tyngsta tårtorna :)

      Radera
  2. Gud, så gulligt! Ovanlig, härlig och mycket personlig! Brudparet måste ha älskat denna tårta - och likaså gästerna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja de älskade den! :) Det va verkligen jätteroligt att få göra en så personlig tårta till någon jag känt så länge.

      Radera
  3. Det var den coolaste bröllopstårta jag sett!! Underbar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! personliga tårtor o speciella är det jag tycker är roligast att göra :)

      Radera
  4. Oj vilket arbete:) Och verkligen personlig tårta. Bröllopsparet måste ha varit superglada för din hjälp! Jättefin!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så jättemycket:)Ja dom blev jätteglada och gästerna tyckte den va superfin o jättegod.

      Radera