Meny

Tårta grå som betong med smaker av äpple, kanel, karamell, ingefära och brynt smör.



 Det här är min födelsedagstårta som jag gjorde helt efter eget tycke och smak.
Tårtan är gjord av saftiga mörka bottnar med äpple, kanel, ingefära och citron. 
Tårtans fyllningar är: 
Kryddig karamelliserad äppelkompott, karamellcheesecake med salt och vaniljmousse med en förnimmelse av salt kola. 
Tårtan är spacklad med grå creme cheese frosting med brynt smör för att få den att se ut som betong.
Sen har jag bytt ut så mycket vanligt socker som möjligt mot råsocker, ljust och mörkt muscovadosocker för det är något jag verkligen älskar.

Riktigt riktigt god tårta! 
Som vanligt så har jag gjort dekoren själv. ja inte strassbanden så klart men allt annat har jag gjort och både blommor och skallar är ätbara :)

Alla gäster tyckte tårtan som tur va supergod och till och med laktos känsliga preppade med en tablett och sen lassa även dom in.
Hela tårtan tog slut snabbt vilket är ett gott täcken på att den va fullt godkänd.




1 kommentar:

  1. låter fruktansvärt gott! något min mamma skulle älska på sin födelsedag. finns receptet någonstans?

    SvaraRadera