Meny

KolaBananPaj

Snabb kolabananpaj fick det bli igår. hade ett minne av ett recept jag gjorde en paj från för över ett år sen så fick gå lite på känn men det blev riktigt smaskens.
Jag har ätit LCHF en dryg månad men lämnade min kille för några dagar sen så kände att jag behövde sen sockerkick... och som många av er kvinnor vet så när det är känslomässigt svårt så kan allt med choklad konsumeras i så stora mängder som nu kan behövas för att det ska kännas lite bättre! ;)
Killar det är så! det hjälper! :)
Så jag va tvungen o få in mer choklad i receptet det va en smal sak och det blev en hit!
Nu till receptet.... 



Du behöver:
1 paket med icas digestivekex mjölkchoklad (300g)
140g smör. jag höftade som vanlig

3dl grädde
1 burk färdigkokt kondenserad mjölk
1 dubbel daim
2-3 bananer

Mixa kexen i en mixer medans du smälter smöret.Häll i smöret och kör samman till en "deg"
Platta ut smulblandningen i en med fördel löstagbar botten.
ställ i frysen så länge.

Vispa grädden, öppna kolaburken, skiva bananer och hacka daimen.
Ta ut formen ur frysen o bred ut den kondenserade mjölken, lägg på bananskivorna och toppa med grädde och krossad daim.
Ställ kallt så länge du orkar vänta. 

vi klarade oss 8 minuter :D men den blir helt klart godare när den fått stå ett par timmar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar