Meny

Hans och Greta.






 



Nu har det gått väldigt lång tid sedan jag skrev ett inlägg här på bloggen. Ber om ursäkt för det. 
Har haft väldigt mycket att göra och har flyttat och kommer snart flytta igen till det perfekta huset :)
Sen har jag faktiskt inte gjort någon tårta efter Lemies födelsedag så har inte haft så mycket att skriva om eller visa heller :D 
Men nu så har jag väntat riktigt länge på att få visa er bilderna på min tårta som jag gjorde på förfrågan från Cake Central Magazine! 
Dom hade ett tema, bröderna Grimms Sagor, där dom bad några designa och göra deras personliga tappningar av en av de sagorna. 
Jag fick Hans och Greta. :)
Det var mycket funderande och en hel del stress och ångest innan jag satte igång att göra min tappning och min känsla jag fick av att läsa sagan och titta på illustrationerna av Arthur Rackham. som jag för övrigt tycker har ett underbart sätt att illustrera på.

Tillslut så bestämde jag mig för att göra en våningstårta med sten mosaik. 
Fönstren har jag gjort av isomalt och limmat samman rundlarna en och en så det blev en förnsterruta :)
Huset är gjort av Sockerpasta och jag har gjort varje bröd/kaka för hand en och en. 
Alla stenar är gjorda och dit satta en och en, så denna tårta tog sin lilla tid att göra. 

Jag tycker sten är så himla vackert!
Hahaha det har jag garanterat fått från min älskade lilla mamma ;)
Ja ja färdig pratat om detta, så här blev tårtan i alla fall.


.




Alla bilder är tagna av fotograf: Kent Renåker































                                                                      


2 kommentarer:

  1. Det här var nog den häftigaste tårta jag någonsin sett! Måste ha tagit lite tid att göra ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja den tog många timmar att göra. varje liten sten är gjord och dit satt för hand :)

      Radera